Tεράστια η απόκλιση μεταξύ πραγματικής και εργοστασιακής κατανάλωσης

Ποτέ άλλοτε δεν ήταν η διαφορά μεταξύ πραγματικής και εργοστασιακής κατανάλωσης τόσο μεγάλη, όσο σήμερα. Αιτία τα - νόμιμα - τρικ των αυτοκινητοκατασκευαστών!

Βαριές κατηγορίες εξαπέλυσε το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών ICCT εναντίον των αυτοκινητοβιομηχανιών, επειδή τα προϊόντα τους καταναλώνουν σαφώς περισσότερα καύσιμα απ΄ ό,τι αναφέρουν οι εταιρείες στα διαφημιστικά τους φυλλάδια.

Σύμφωνα με τον διεθνή οργανισμό, η ψαλίδα μεταξύ πραγματικής και εργοστασιακής κατανάλωσης ανοίγει συνέχεια χρόνο με τον χρόνο και έφτασε το 42% για τα καινούρια μοντέλα του 2015. Με άλλα λόγια τα σύγχρονα αυτοκίνητα χρειάζονται κατά μέσο όρο 42% περισσότερη βενζίνη ή ντίζελ σε σχέση με τις επίσημες τιμές κατανάλωσης.

Αυτό έχει πολλαπλές συνέπειες, καθώς επιβαρύνει την τσέπη μας, αλλά και το περιβάλλον με ρύπους. Μάλιστα πολλά μοντέλα πληρώνουν σε διάφορες χώρες λιγότερα τέλη κυκλοφορίας –ή απαλλάσσονται κιόλας από αυτά- χάρη στις πλαστές τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα.

                                                                                                  

Όπως καταγγέλλει το διεθνές Ινστιτούτο, πριν μόλις πέντε χρόνια η διαφορά μεταξύ των τυποποιημένων μετρήσεων και των πραγματικών ήταν 23%, ενώ πριν μία δεκαετία περιοριζόταν ακόμη χαμηλότερα στο 15%.

Τα τρία τέταρτα αυτής της χαοτικής απόκλισης, που συνιστά επί της ουσίας απάτη σε βάρος των καταναλωτών, οφείλεται στα τρικ, που εφαρμόζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αξιοποιώντας διάφορα παραθυράκια κατά τη διάρκεια των τυποποιημένων μετρήσεων σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές νόρμες. Ετσι χρησιμοποιούνται μεταξύ άλλων ειδικά ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, περνιούνται αυτοκόλλητες ταινίες σε σημεία του αμαξώματος που προεξέχουν (π.χ. οι εξωτερικοί καθρέπτες) για βελτίωση της αεροδυναμικής, παραμένει σβηστό το αιρ-κοντίσιον, οι μετρήσεις γίνονται μέσα στα εργαστήρια σε ιδανικές κλιματικές συνθήκες και με τη μέγιστη ταχύτητα να μην υπερβαίνει τα 120 χλμ./ώρα.

                                                                                         

Οι ρεαλιστικότερες τιμές του ΙCCT προκύπτουν από τα στοιχεία περίπου ενός εκατομμυρίου οχημάτων από επτά ευρωπαϊκές χώρες. Οι ερευνητές αξιοποίησαν τις αναφορές ιδιωτών σε εξειδικευμένους ιστότοπους, τις μετρήσεις κατανάλωσης σε στόλους εταιρικών αυτοκινήτων, τις δοκιμές μεγάλων περιοδικών και λεσχών αυτοκινήτου, κλπ.

Πάντως, ο οδηγός καθορίζει σε σημαντικό βαθμό την κατανάλωση του οχήματος με τη συμπεριφορά του στο τιμόνι. Όταν οδηγούμε στρωτά, χωρίς απότομες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα και αξιοποιώντας τη ροπή του κινητήρα, τώρα μπορούμε να μειώσουμε την κατανάλωση του αυτοκινήτου μας σε διψήφια ποσοστά.

Χωρίς να χρειαστεί μάλιστα να καταφύγουμε σε κανένα τρικ, όπως δυστυχώς κάνουν οι εταιρείες αυτοκινήτων!

 

Διαβάστε επίσης:

Ποιο μεταχειρισμένο Ι.Χ. γίνεται ανάρπαστο;

Πέντε μυστικά για το σωστό ντιζελοκίνητο μεταχειρισμένο

Αξιόπιστα μεταχειρισμένα Ι.Χ. με λιγότερα από 5.000 ευρώ

Τα 5 μυστικά της διαπραγμάτευσης για ένα μεταχειρισμένο Ι.Χ.

Πώς να φτιάξεις μια σωστή αγγελία για να πουλήσεις το μεταχειρισμένο σου

 

 

 

 

 

  • 27/12/2016 18:57:00
  • 3476
  • Service-Χρήσιμα
  • Μοίρασμα

Κατηγορίες

Έπεσε η τιμή τους!

GARAGE