Έτοιμο για δράση: Opel Grandland X All-Wheel Drive Plug-In Hybrid (photos & vid)

Η Opel γίνεται ηλεκτρική! Η Γερμανική κατασκευάστρια αυτοκινήτων συνεχίζει την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου της PACE! παρουσιάζοντας τη νέα AWD PHEV (plug-in υβριδική, ηλεκτρική) έκδοση του Grandland X.

Στην κορυφή της οικογένειας SUV της Opel (που περιλαμβάνει επίσης τα Crossland X και Mokka X), το κομψό Grandland X Hybrid4 με προαιρετικό μαύρο καπό συνδυάζει την ισχύ ενός υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα 1.6 L και δύο ηλεκτροκινητήρων, παράγοντας συνολικά 300hp. Προκαταρκτικά στοιχεία κατανάλωσης, WLTP1/NEDC2(σταθμισμένη, στο μικτό κύκλο) είναι 2,2 l/100 km με εκπομπές CO2 49 g/km. Το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της Opel, με προγραμματισμένη έναρξη πωλήσεων τις προσεχείς εβδομάδες και παραδόσεις σε πελάτες στις αρχές του 2020, θα συμβάλλει στον εξηλεκτρισμό ολόκληρης της Γερμανικής μάρκας μέχρι το 2024. Επίσης εντάσσεται στη στρατηγική του κατασκευαστή για την επίτευξη μελλοντικών στόχων εκπομπών CO2. Ένα ακόμα βήμα στη διαδικασία, που περιλαμβάνει επίσης πολύ αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, θα είναι το λανσάρισμα της πλήρως ηλεκτρικής έκδοσης (με μπαταρία) της επόμενης γενιάς Opel Corsa που θα κυκλοφορήσει εφέτος.

Συνεπές ως προς την τοποθέτηση της μάρκας Opel -συναρπαστική, προσιτή Γερμανική μάρκα - το νέο PHEV αντιπροσωπεύει την τελευταία λέξη της προηγμένης, plug-in υβριδικής τεχνολογίας. Το σύστημα κίνησης του Grandland X Hybrid4 περιλαμβάνει:

  • έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.6 λίτρων, 147 kW/200 hp - πιστοποιημένο κατά WLTP και συμμορφούμενο με το πρότυπο Euro 6d-TEMP - ειδικά προσαρμοσμένο για υβριδική χρήση,
  • και ένα σύστημα ηλεκτροκίνησης με δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 80 kW/109 hp, με κίνηση και στους τέσσερεις τροχούς και μπαταρία ιόντων λιθίου 13,2 kWh. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος σε ένα οκτατάχυτο, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας, ο μετατροπέας και το διαφορικό  είναι ενσωματωμένα στον πίσω άξονα, επιτρέποντας την πρόσφυση σε όλους τους τροχούς, ανάλογα με τις απαιτήσεις.

Ο βενζινοκινητήρας θα λειτουργεί ως επί το πλείστον σε μεσαίες έως υψηλές ταχύτητες, ενώ στις χαμηλότερες ταχύτητες θα αναλαμβάνει δράση ο ηλεκτροκινητήρας. Το Opel Grandland X Hybrid4 έχει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 50 km κατά WLTP (60 km κατά NEDC). Έρευνες έχουν δείξει ότι στη Γερμανία, το 80% όλων των καθημερινών μετακινήσεων δεν υπερβαίνει τα 50 km, επομένως, για τους πελάτες αυτούς, το Grandland X Hybrid4 θα μπορούσε να λειτουργεί συνεχώς με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Το Grandland X Hybrid4 θα διαθέτει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας – ηλεκτρικό, υβριδικό, AWD και Sport – επιτρέποντας στους οδηγούς να επιλέγουν σύμφωνα με τις επιθυμίες τους ή τις συνθήκες οδήγησης. Για παράδειγμα, με την επιλογή της υβριδικής λειτουργίας (hybrid mode) ενεργοποιείται αυτόματα η πλέον αποδοτική λειτουργία, με δυνατότητα αλλαγής σε ηλεκτρική (electric mode) με μηδενικούς ρύπους, για κίνηση στο κέντρο της πόλης. Η επιλογή της τετρακίνησης (AWD mode) ενεργοποιεί έναν ηλεκτροκίνητο πίσω άξονα για μέγιστη πρόσφυση σε όλα τα είδη δρόμων.

Εκτός του εκδημοκρατισμού των καινοτομιών στα πλέον σύγχρονα συστήματα κίνησης, το Grandland X Hybrid4 επιβεβαιώνει ότι η Opel φροντίζει πάντα για τις ανάγκες των πελατών. Για παράδειγμα, η πρίζα φόρτισης της μπαταρίας μέσω του ενσωματωμένου φορτιστή 3.3 kW (η έκδοση 6.6 kW είναι προαιρετική) είναι τοποθετημένη διαμετρικά αντίθετα από την τάπα καυσίμου, ενώ η μπαταρία είναι εγκατεστημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα για βελτιστοποίηση του χώρου επιβατών και αποσκευών.

Καθώς η ηλεκτρική ενέργεια είναι πιο οικονομική από τη βενζίνη, οι οδηγοί μπορούν να εξοικονομούν χρήματα με την τακτική επαναφόρτιση της μπαταρίας αντί ανεφοδιασμού με καύσιμο. Ανάλογα με τις τοπικές τιμές και τις αποστάσεις που διανύονται, αυτό μπορεί να μειώσει σημαντικά το συνολικό κόστος λειτουργίας.

Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται από τον τύπο που φορτιστή που χρησιμοποιείται. Εκτός από το καλώδιο που παρέχεται με το όχημα για φόρτιση σε οικιακή πρίζα, η Opel θα προσφέρει συσκευές για ταχεία φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς και επιτοίχιους πίνακες (wallboxes) στο σπίτι. Για παράδειγμα, η μπαταρία φορτίζεται πλήρως σε περίπου μία ώρα και 50 λεπτά σε επιτοίχιο πίνακα 7.4 kW.

Για περαιτέρω διευκόλυνση της φόρτισης, το Grandland X Hybrid4 μπορεί να επωφελείται από τις εξειδικευμένες λύσεις για ηλεκτροκίνητα οχήματα της Free2Move Services, μιας εφαρμογής του Ομίλου PSA. Η προσφορά θα περιλαμβάνει κάρτα φόρτισης για πρόσβαση σε περισσότερα από 85.000 σημεία φόρτισης στην Ευρώπη, και μία λειτουργία προγραμματισμού ταξιδιού, που προτείνει τις καλύτερες διαδρομές με βάση την υπόλοιπη αυτονομία και τη θέση των σταθμών φόρτισης κατά μήκος της διαδρομής. Η συνδεδεμένη πλοήγηση μέσω του συστήματος infotainment Navi 5.0 IntelliLink αναλαμβάνει την καθοδήγηση μέχρι τον επιλεγμένο σταθμό φόρτισης.

Το Grandland X Hybrid4 θα προσφέρει επίσης τις νέες υπηρεσίες τηλεματικής Opel Connect. Χρήσιμες λειτουργίες, όπως Live Navigation με πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, έλεγχος σημαντικών δεδομένων του οχήματος μέσω εφαρμογής, άμεση σύνδεση με οδική βοήθεια και κλήση έκτακτης ανάγκης χαρίζουν σε οδηγό και επιβάτες πρόσθετη ξεγνοιασιά. Μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε βοήθεια μέσα σε δευτερόλεπτα, πιέζοντας απλά τον κόκκινο διακόπτη. Εάν οι προεντατήρες ζωνών ασφαλείας ή οι αερόσακοι ενεργοποιηθούν, η κλήση έκτακτης ανάγκης ενεργοποιείται αυτόματα.

“One Pedal Driving”: Επιβράδυνση με γκάζι

Το Grandland X Hybrid4 διαθέτει σύστημα ανατροφοδότησης πέδησης για την ανάκτηση της ενέργειας που παράγεται κατά το φρενάρισμα ή την επιβράδυνση, που μεταφράζεται σε βελτιωμένη απόδοση. Σε ένα συμβατικό σύστημα πέδησης, η μηχανική ενέργεια που παράγεται από την τριβή των φρένων χάνεται με τη μορφή θερμότητας. Χάρη στη μετατροπή αυτής της περίσσειας κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική και στην αξιοποίησή της είτε άμεσα είτε με αποθήκευσή της στη μπαταρία, η πλήρως ηλεκτρική αυτονομία του Grandland X Hybrid4 μπορεί να αυξηθεί μέχρι 10%, κατά μέσο όρο.

Ο οδηγός μπορεί ακόμα και να επιλέξει “Ανατροφοδότηση κατ’επιλογή” για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας. Η ροπή πέδησης του ηλεκτροκινητήρα είναι τόσο υψηλή, ώστε δεν απαιτείται καν πίεση του πεντάλ φρένου για να σταματήσει πλήρως το όχημα σε κανονικές συνθήκες κίνησης. Επομένως, το Grandland X Hybrid4 ελέγχεται μέσω του πεντάλ του γκαζιού (One Pedal Driving).

Για περαιτέρω αξιοποίηση του ηλεκτρικού συστήματος υψηλής τάσης (300 V), το Grandland X Hybrid4 εφοδιάζεται με ηλεκτρικό συμπιεστή AC και ηλεκτρικό καλοριφέρ.

Το νέο Grandland X Hybrid4 αποτελεί την αιχμή του δόρατος της επόμενης γενιάς ηλεκτροκίνητων οχημάτων Opel. Ενώ το Ampera-e εξακολουθεί να πωλείται σε ορισμένες αγορές, ο κατασκευαστής θα λανσάρει σε όλο τον κόσμο στους επόμενους 20 μήνες το νέο Corsa, το νέο Zafira Life MPV, το νέο Vivaro LCV και το διάδοχο του Mokka X – καθένα από τα οποία θα περιλαμβάνει μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση με μπαταρία.

  • 14/05/2019 09:28:48
  • 2637
  • Καινούργια Αυτοκίνητα
  • Μοίρασμα

Κατηγορίες

Έπεσε η τιμή τους!

GARAGE